Avfall - Ansökan om uppehåll i hämtning
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du informera oss när du vill göra ett uppehåll i sophämtningen.
Observera att grundavgift debiteras även vid uppehåll i avfallshämtningen.
Handläggningskostnad per ansökan är enligt taxa 250 kr.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning - hämtas från Lantmäteriet
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Folkbokföringsadress- hämtas från Skatteverket
För att kunna handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Om du vill ha mer information om hur Stenungsunds kommun behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer här: www.stenungsund.se/personuppgifter
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Bevaras enligt arkivlagen
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Om du vill veta mer om hur du lämnar klagomål, besök deras hemsida: https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/
Kommunens dataskyddsombud nås via kommunens växel eller via e-post:
dso@goteborgsregionen.se
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@stenungsund.se
Kontaktcenter
kommun@stenungsund.se
0303730000