Ansökan trygghetslarm
Den här tjänsten kräver inloggningTrygghetslarm (trygghetstelefon) i eget boende gör att du kan känna dig trygg och säker, vilket gör att du kan bibehålla din livskvalitet. Vid behov kan du på ett enkelt sätt komma i kontakt med utbildad personal alla dygnets timmar oavsett vilken dag i veckan det är.
Kostnaden för ditt trygghetslarm är 240 kronor per månad och detta betalas till Stenungsunds kommun. Du kan läsa mer om hur det fungerar med trygghetslarm på hemsidan:
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Hälsa
För att kunna handlägga ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Om du vill ha mer information om hur Stenungsunds kommun behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer här: www.stenungsund.se/personuppgifter
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Bevaras enligt arkivlagen.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Om du vill veta mer om hur du lämnar klagomål, besök deras hemsida: https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/
Kommunens dataskyddsombud nås via kommunens växel eller via e-post:
dso@goteborgsregionen.se
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@stenungsund.se
Biståndsenheten
0303-73 00 00